SİNYALİZASYON !

Prensip olarak büyük apel , düz sayı , romen defos oynanmaktadır . İster ilk löve de isterse oyun içerisinde K daima sayı ister ( NT de sayı / deblokaj ) , A ve Q apel ister. Koz kontratlarında 1. löve de ilk tercih attitude ve bariz dönüş prensiplerine göre verilir. İlk löveden sonra ortak neyi bilmeye ihtiyaç duyuyorsa 3. oyuncu onu belirtmeye çalışır. Prensip olarak oynayana yardımcı olabilecek bilgi verilmemeye çalışılır. NT da bariz dönüş uygulanmaz apel geçerlidir.



Atitüde tanımı: “ Ortak ; el hakkında benim bildiklerime dayanarak düşündüğüm şey budur.” demektir . Bu sebeple küçük vermek 3. oyuncuda onör olmadığını garanti etmez veya büyük vermek onör olduğunu vaad etmez .

Bariz Dönüş: “ Atak’a gelme denmesi yerden bir rengi gel demektir “ Çoğu elde yapmamız gereken defans biçimi her ikimizce de bariz olabilir. Löveleri veya muhtemel löve kaynaklarını geliştirmek nadiren herhangi bir taraf için açık olmayabilir. Ekstrem durumlarını bir kenara bırakırsak , yerin zayıf 3lü rengi genelde bariz dönüş rengidir, yani her ikimizce de lövelerin burada olduğu açıktır. Yerdeki bir antreyi öldürmek lazımsa bu da açıktır. Defans yaparken en önemli şey sağduyudur. Bariz dönüş prensipleri basit ve dümdüzdür. İlk lövede ortağın görevi bariz defans için fikrini belirtmesidir. Eğer başka renge dönüş doğru gözüküyorsa ve 3. Oyuncu bu fikri severse veya bu dönüşe dayanabiliyorsa atak yapan ortağına gelme der. Eğer dönüş fikrini beğenmiyorsa apel verir. Bu itibarla, genellikle apel renge devam et demek iken bazı zamanlar ben bariz dönüşe dayanamıyorum demektir. Atağa refü vermek hemen her zaman bariz dönüşe dayanabiliyorum demek iken , birinci öncelik atak edilen renktedir.



Rakip kozu asla bariz dönüş olarak tanımlanamaz. Eğer koz oynamak doğru gözüküyorsa bu ortağa da doğru defans olarak gözükecektir. Daha az açık olan durumlarda ortağa bariz dönüş prensipleri yardımı ile ondan imkansız bir dönüşü isteyebiliriz veya devam etmesi açıkça mümkün değilken cesaretlendiririz.

15.Aralık.2013

Hiç yorum yok: