BRİÇTE KONTURLAR !

Briçte pas ve kontur çok önemlidir . İyi briç oynayabilmek için konturları doğru görebilmek gerekir , pek çok kontur türü vardır , bunlar ortağa elinizi anlatma şeklidir .




Tek tek bakalım ;

1 – t/o (take out dbl) > konuş ortak : Rakip oyun açtığı zaman kontur , ben diğer renklere açığım biz oynayabilir miyiz demektir ,

2 – penalty dbl > ceza, Onlar en az 2 batacak ortak demektir , bir batara ceza konturu atmak doğru değildir !

3 – negative dbl > ben de bu renk kısa , bize bir renk olabilir , konuşabilir misin , ne seviyede oynamayı seçersin , demektir .

4 – competitive dbl > bir üst seviyeye kadar el bize ait , ben de üst seviyede iki renk var , birini seçer misin demektir .

5 – responsive dbl > bende de konuşacak el var ancak hangi rengi seçebileceğimi bilemiyorum , sen söyler misin , demektir .

6 – optional dbl > istersen bir renk söyleyebilirsin , istersen cezaya çevirebilirsin , sen karar ver , demektir .

7 – reopening dbl > Bu seviyede durduklarına göre , bu bord bize ait olabilir konuşalım , demektir .

8 – cooperative dbl > ortak ben de yeterli puan ve diğer renkler var , senin konuştuğun renge de onör ikili desteğim var , ne diyelim , demektir .

9 – maximal o/c > ortak sen pas dedin ama ben de iyi puan ve tek renkli el var veya üstünde bir rengim daha var , nasıl seçelim demektir .

10 – lead directing dbl > ortak onlar sanzatu veya renk oynarsa bu rengi çık , atak düşündüğün renk bana uymayacak demektir .

11 – support dbl > ortak söylediğin renk ben de üç adet , sende beşli ise oynamak uygun , söylediğin renk dörtlü ise açtığım renk veya sanzatu olabilir demektir .

12 – DOPI dbl > ortak as sordun , ben de as yok , demektir .

Bu ellerin detaylı izahını önümüzdeki dönemlerde anlatmaya çalışacağım !
24.Mart.2013

Hiç yorum yok: