GAZİANTEP’TE BRİÇ VAR !

Türkiye’min Avrupa birliğine katılma isteğinin yoğun olan dönemde , Avrupa Birliği İş geliştirme Merkezi ülkemizde üç yerde merkez açmıştı , İzmir – Kocaeli – Gaziantep . Bundan 10 sene kadar evvel Antep’teki AB iş geliştirmede ben 6 ay kadar çalışmış ve Boya üretim konusunda bir proje düzeni hazırlamıştım . Bu dönemde Antep’i çok gezmiş ve Türkiye açısından çok önemli bir kent olduğuna inanmıştım . Bence ülkeyi yöneten siyasi kadrolar pek çok ilde devlet yatırımı yapmasına karşılık Antep devlet yatırımı değil halkın kendi kentine doğru yatırımlar yaptığı 3-4 ilden birisiydi . Tarihi bilgileri beni çok etkilediği için , çok sevdiğim bir kenttir Gaziantep . Bu sene Dr. İlhan Numanoğlu’nun  Antep’te bazı çalışmaları olduğu için ben bir ara oraya geleyim Antep’i gezip hatırlayalım bir de briç kulübünde bir sohbet yapalım demiştim . Sonuçta Nisan’da Antep’e gittim ve hem gezdik , hem de briç kulübüne davet edildik . Kulüp gayet keyifli bir yerdeydi briçte de  8 civarı masa vardı ben keyifli bir briç konuşması yaptım , konuşma sonunda onlara benim için önemli bir eksikliği söylemek zorunda kaldım . Antep Türkiye içinde İstanbul – Ankara – İzmir sonrası en büyük ve önemli kentlerden birisi olmasına rağmen hiçbir bayan briç oyuncusu olmayışını eleştirdim . Kulübün hiç olmazsa 10 kadar bayanı  briçe katılımını sağlamayı başarmasını istedim . Bence bunu sağlamak hem kulüp açısından hem de briç düzeyi açısından çok önemli bir düzendir . Bayanların olmadığı kulüpler kahvehane türü briç oynanan yer olurlar . Kulüp turnuvasını İlhan ile oynadık sonra bir yerde yemekte sohbet ederken bir konuyu söyledim bunu neden briççilere söylemedin dedi ! İyi o zaman yazarım dedim , ben bundan 35 sene evvel Avrupa turnuvasında oynadığımda dünyanın en üst düzey kişileri Garozzo ve  Belladonna ile oynamıştım , benim bir oyun elimi Belladonna yaşamıyla ilgili hazırladığı bir kitabında Türkiye’den Faik Falay şöyle oynadı diye kitabına yazmıştı , kitaptaki bu yazıyı Anri Sarısaban’da bana yollamıştı . Belladona dünyada en üst düzeyde bir briççiydi ve kitabı , nasıl oynanması gerektiği yazı olarak düzenlemişti , İtalyanca bilenler bence alsın okusun . Benim o kitapta yazılan oynama şeklimi de   ilerde sizlerle paylaşacağım .
16.Haz.2013

Hiç yorum yok: