RODOS’TA BRİÇ !

Rodos ; MÖ 16. Yüzyılda Girit uygarlığından adaya yerleşimleriyle başlamış , MS 1309 yıllarında Malta şövalyeleriyle yeni bir ülke düzenine geçirilmiş ve çok muazzam bir kale düzenlenmiş , 29 Aralık 1522 de Kanuni sultan Süleyman tarafından zapt edilerek Osmanlı imparatorluğuna geçmiş , Akdeniz’in en büyük adasıdır . Yaklaşık 8-10 yıldır Yunanistan’da Rodos’ta önemli bir turnuva yapılıyordu , Avrupa’dan 25 ülkeden pek çok üst düzey briççi bu sene gelmişti , İtalya’dan dünya şampiyonu Versace , Fransa’dan Michel – Caterine – Thomas Bessis , İngiltere’den Casen – Castin Hackett kardeşler , Polonya’lı briç üniversitesi hocası Krzysztof Martens gelen pek çok kişiden önemli bazılarıydı . Bazı yıllarda Türkiye bayan millilerinden olan Merih Tokcan beni Rodos turnuvasına gitmeye davet etti kabul ettim . 3 tur turnuva vardı , biz karışık ikili turnuvasına gidecektik , Yunan milli dostum Michael Garoufalis ile konuşarak takım maçına da katılmaya yer bulduk . Mix ikili 2 gün oynandı , biz 3.lük ile ödül kazandık ! Takım maçlarında 7 maç vardı ilk gün 4 maçı da kazandık 4. Durumdaydık , ikinci gün Yunan milli takımıyla oynadık ama 20 – 0 kaybedince çok aşağıya düştük , son iki maçı da kazandık ama dereceye giremedik , bu Yunan milli takımı 1. bitirdi . Cumartesi akşam turnuvaların yapıldığı Shereton’da çok güzel bir yemek ve ödül töreni vardı , bunlar bitince de Yunan müzik yayınlandı , çok güzel bir Rodos turnuvasıydı !



Türkiye kulüpler takım şampiyonasındaki bir eli de briççilere vermek istiyorum , sizin orzon , rakibinizin zonda olduğu bir el , sizin körü tek olan 4144 eliniz ve 20 puanınız var . 1 karo açtınız sol pas dedi , ortak 3 karo ile baraj söyledi , sağ taraf zonda 3 kör dedi ! Şimdi bu el ile 4SA as soruldu ve 6 karoya gelindi , soldan kontur geldi ve üç batırıldı ben dört eli de görüyordum , dedim ki sizde 20 p varken rakip zonda 3 seviyesinde araya giriyorsa kart dağılımı çok bozuktur , bu tür el ile şileme gidilmemelidir . Nitekim 3 kör diyen de karo şikandı , ortağında beşli karo ve trefl şikan bir el vardı . Briçte rakiplerin dağılım düzeyini fark etmek çok önemli bir düzendir .

3.Kasım.2013

Hiç yorum yok: